Cercador de museus i localitats

Museu de Mataró. Can Serra

Fotografia del Forn del Vidre

Eliseu Masafrets, vidrier de bombetes del Forn del vidre, 1947. Fotografia de Santi Carreras i Sajaloli. Arxiu Municipal de Mataró / Fons Carreras. Museu de Mataró. Can Serra.

La tradició de la fabricació de vidre a Mataró té antecedents a l’època romana, però és sobretot dels segles XVI al XVIII quan assoleix el màxim esplendor.

A inicis del segle XX es constitueix la societat Juan, Estañol y compañía, dedicada a la fabricació de vidre i cristall. És el precedent de la Cooperativa del Forn del Vidre que es neix legalment el 27 de juny de 1935.

L’any 1944, Cristalleries de Mataró fabricava 16 milions de bombetes, inclosos tubs, tubets, barretes i varilles termomètriques. A les hores lliures els operaris creaven objectes decoratius com ara peixos, gerros i petjapapers.