Cercador de museus

Museu de Maricel

Retrat del pintor Esteve Terrús

3C. Els anys de Ceret i Perpinyà

Manolo Hugué (Barcelona, 1872 - Caldes de Montbui, 1945)

Retrat del pintor Esteve Terrús

s.d.

Guaix sobre paper

Museu Thermalia, Caldes de Montbui (Barcelona)

L’any 1919, després de la Gran Guerra, Violet va vendre el seu taller de Sant Martí a Prada i adquirí una propietat a Ceret, on creà un taller i forn de ceràmica que anomenà Sant Joan, i que va tancar als inicis de la Segona Guerra Mundial. A Ceret, Violet va rebre sovint la visita de l'escultor Manolo Hugué, durant la seva segona estada a la capital del Vallespir, i es relacionà també amb el seu gran amic, el músic Déodat de Séverac. Als anys vint l’escultor va iniciar nous projectes, com els treballs en planxa de coure repussada, amb l’ajuda de l’escultor català Miquel Paredes. L’any 1924 algunes de les seves obres elaborades en aquesta tècnica es van poder veure a la Sala Dalmau de Barcelona. Miquel Paredes va col·laborar amb Violet en la realització en coure de diferents relleus dels monuments als morts de la Primera Guerra Mundial. En aquesta època, l’escultor va crear també una empresa de ceràmica i d’elements decoratius i, més endavant, un taller de forja artística. Entre els seus ajudants i col·laboradors d’aquests anys figuren l’escultor lleidatà Josep Biosca i Biosca, que treballà amb Violet a Ceret, i Marcel Gili, a Perpinyà. Fugint dels estralls de la Guerra Civil, el ceramista Llorens Artigas es refugià a Ceret, on compartí forn amb l’escultor.