Cercador de museus i localitats

Museu de Maricel

Retrat de Salvador Robert, en “Tirano”

Retrat de Salvador Robert, en “Tirano”, Santiago Rusiñol i Prats, c. 1894, Sitges, oli sobre tela. Col·l. Art de la Vila de Sitges. Museu de Maricel.

Aquest és un retrat de Salvador Robert, un dels personatges sitgetans que Santiago Rusiñol (Barcelona, 1861 - Aranjuez, 1931) va pintar entre 1893 i 1895. El denominador comú de tots és que tots eren amics o coneguts de Rusiñol i que, per tant, l’artista els va pintar pel simple gaudi de fer-ho, sense estar sotmès a les pressions que comporta una obra d’encàrrec.

Rusiñol hi utilitza la paleta de grisos i blancs per transmetre a l’espectador l’ànima del retratat, amb la mirada concentrada en la partitura i una actitud pensativa.