Cercador de museus

Gustau Violet a la seva casa de Prada. L'escultor i al fons, el Canigó, 1914

Còpia moderna

Àmbit 1. A LA RECERCA DE LES ARRELS. L’EXALTACIÓ DEL TERRITORI

Gustau Violet, després d’uns anys de formació a París, va tornar al Rosselló el 1903 a la recerca de les seves arrels, elaborant un llenguatge vinculat amb l’essència del territori. L’any 1907 va publicar un manifest sobre l’art regional, on defensava un art basat en el paisatge, la seva gent i les seves tradicions.

Les seves figures en terracota patinada estaven inspirades en els treballs del camp i de la vida pagesa, representant els tipus populars del Rosselló, el Conflent i la Cerdanya: la dona amb els càntirs, les portadores de taronges, la pagesa o el pastor. També els seus gerros mostraven elements de la vida rural de la Catalunya del Nord i de la natura de la Mediterrània i la cultura llatina.