Cercador de museus

Museu de Maricel

Figura asseguda sobre fons groc

Auguste Rodin (París, 1840 – Meudon, França, 1917)
Llapis grafit i aquarel·la sobre paper encolat sobre cartó

Auguste Rodin (París, 1840 – Meudon, França, 1917)

Llapis grafit i aquarel·la sobre paper encolat sobre cartó

En els dibuixos de l’escultor Auguste Rodin cal destacar la lleugeresa del traç, sempre resolt amb molta facilitat. L’ús de l’aquarel·la, d’una manera molt subtil, únicament es troba modulada en el cabell, mentre que en el cos esdevé una tinta plana.

Els biògrafs de l’escultor recorden que l’autor fugia de l’ús de models professionals i sempre escollia dones sense experiència en aquests afers, com acròbates o artistes. En aquest tipus d’estudis, Rodin sempre anul·la del tot el posat formal, optant per la captació d’un moment d’intimitat i recolliment o d’un punt de vista del cos femení totalment innovador, com en el cas de la segona aquarel·la de l’artista que podem veure a continuació, on la figura, a més de ser captada d’esquena i des d’un punt de vista baix, expressa moviment.

Aquests trets diferencials dels dibuixos de l’escultor van fer que fossin titllats de revolucionaris i, en alguns casos, pel tractament descarnat del cos femení, inclús d’obscens.