Cercador de museus

Museu de Maricel

Exposició temporal: Emerencià Roig. De la mar al paper

<p>T&iacute;tol: El llagut &ldquo;San Juan&rdquo; a la platja de Sitges<br />Autor: Emerenci&agrave; Roig i Ravent&oacute;s (Sitges, 1881 - Barcelona, 1935)</p>

Títol: El llagut “San Juan” a la platja de Sitges
Autor: Emerencià Roig i Raventós (Sitges, 1881 - Barcelona, 1935)

Emerencià Roig i Raventós (Sitges, 1881 - Barcelona, 1935), fill del pintor luminista Joan Roig i Soler, abandonà la seva carrera professional de farmacèutic l’any 1917 a causa de l’asma. Va dedicar la vida a estudiar el patrimoni marítim català i la marina catalana del segle XIX.
Els dibuixos d’Emerencià Roig tenien l’objectiu de recollir informació precisa sobre la darrera gran època de la
navegació a vela, just abans que fos desplaçada per l’impacte de la màquina de vapor. La seva intencionalitat era complementar gràficament els seus treballs etnogràfics i filològics, més que no pas artística. La seva qualitat és, però, excepcional.

La col·lecció de Marineria Emerencià Roig i Raventós, que reuneix també models de vaixell, quadres, objectes, dibuixos i publicacions, fou donada a la vila de Sitges pel seu germà, el metge i escriptor Josep Roig i Raventós. Es presentà al públic a Sitges el juliol de 1936. Actualment se’n prepara una nova presentació permanent, de la qual aquesta exposició temporal n’és un tast.

Aquesta exposició temporal que es podrà visitar fins l'octubre de 2017.

ÀMBITS

<p>T&iacute;tol: Un llop de mar. Caricatura d&rsquo;Emerenci&agrave; Roig<br />Autor: Joan Garc&iacute;a Junceda i Supervia (Barcelona, 1881 - Blanes, 1948)<br />Cronologia: 1929<br />Lloc d&rsquo;execuci&oacute;: Barcelona<br />Material / t&egrave;cnica:
Àmbit 1. Emerencià Roig. Estudios de la mar
<p>T&iacute;tol: Varador Bofill<br />Autor: Emerenci&agrave; Roig i Ravent&oacute;s (Sitges, 1881 - Barcelona, 1935)<br />Cronologia: 1900-1935<br />Lloc d&rsquo;execuci&oacute;: Barcelona<br />Material / t&egrave;cnica: dibuix a llapis carb&oacute; sobre
Àmbit 4. Dibuixar per recordar
<p>T&iacute;tol: Port de Barcelona<br />Autor: Emerenci&agrave; Roig i Ravent&oacute;s (Sitges, 1881 - Barcelona, 1935)<br />Cronologia: 1900-1935<br />Lloc d&rsquo;execuci&oacute;: Barcelona<br />Material / t&egrave;cnica: dibuix a llapis grafit i cera s
Àmbit 5. Entre documents i obres d'arts

MAPA