Cercador de museus

Museu de Maricel

Àmbit 5. Entre documents i obres d'arts

Títol: Port de BarcelonaAutor: Emerencià Roig i Raventós (Sitges, 1881 - Barcelona, 1935)Cronologia: 1900-1935Lloc d’execució: BarcelonaMaterial / tècnica: dibuix a llapis grafit i cera s

Títol: Port de Barcelona
Autor: Emerencià Roig i Raventós (Sitges, 1881 - Barcelona, 1935)
Cronologia: 1900-1935
Lloc d’execució: Barcelona
Material / tècnica: dibuix a llapis grafit i cera s

“Joan Roig i Soler tenia horror d’imaginar tan sols que algun dels seus fills volgués ser pintor” (Vicenç Coma: “En homenatge a Joan Roig i Soler”, Baluard de Sitges, 1934).
Això no obstant, malgrat la seva professió de farmacèutic, Emerencià Roig i Raventós tenia sensibilitat artística i va produir alguns quadres, i nombrosos dibuixos, gairebé tots amb pretensions més documentals i etnogràfiques que no pas artístiques. Les seves composicions amb menys pretensions científiques són composicions fetes amb llapis, amb carbonet o a l’oli, que ens mostren l’ambient de les drassanes, dels ports i de les platges del seu temps. Mirant-les, es respira l’ambient de la gent de mar de l’època i l’aparent desordre dels espais nàutics.

La resta de la seva obra són alçats d’embarcacions de totes les tipologies de l’època, vistes en norma lateral, semblants a les representacions que els mestres d’aixa presentaven als seus clients abans de començar un bastiment. Normalment estan acolorides, amb llapis de colors o a la cera, per tal de recollir també el cromatisme que s’aplicava sobre
cada nau concreta.