Cercador de museus i localitats

Museu de Lleida: diocesà i comarcal

Mosaic de la vil·la del Romeral

Mosaic que originalment embellia la vil·la romana del Romeral (Albesa). Museu de Lleida: diocesà i comarcal. Lleida.

Fragment d’un dels mosaics que originalment presidien els espais de la vil·la romana del Romeral d’Albesa (la Noguera). Destaca per una decoració formada per motius figuratius geomètrics o naturalistes relacionats amb el món rural: fulles, ocells i fruits. Les excavacions arqueològiques realitzades des de l’any 1965 a la vil·la han permès comprovar que més de 500 m2 del seu paviment estaven decorats amb mosaics. Aquest es data al segle IV-V dC i és un dipòsit del Museu d’Arqueologia de Catalunya.