Cercador de museus

Museu de la Noguera

Safa del jaciment arqueològic de la plaça del Mercadal de Balaguer

Safa procedent del jaciment arqueològic de la plaça del Mercadal de Balaguer, segona meitat del segle XI.

Safa amb un repeu anular. L'interior està decorat amb verd i manganès, i representa un motiu zoomorf que correspon a un lleó. Es tracta d’una peça d’un cert luxe, que s’utilitzava per servir el menjar a la taula i que data de mitjan segle XI. Va ser recuperada a les excavacions arqueològiques de la plaça del Mercadal, en les quals es van documentar les restes d’una almúnia, tipus d’explotació agropecuària fortificada que hi havia als voltants de la ciutat i que eren propietat de la noblesa.

AUDIOGUIA

Safa del jaciment arqueològic de la plaça del Mercadal de Balaguer