Cercador de museus i localitats

Museu de la Música de Barcelona

La guitarra, un diàleg permanent entre la música popular i la culta

Col·lecció de guitarres del museu, considerada entre les millors del món. Fotografia de Rafael Vargas.

A finals del segle XVI, les guitarres i les violes de mà del Renaixement es van transformar en un instrument més senzill i versàtil. Joan Carles i Amat l’any 1586 va publicar el primer tractat de guitarra conegut. Hi descriu les dues maneres de tocar la guitarra de cinc ordres: la castellana i la catalana. Amb sis cordes, l’instrument va tenir una gran difusió al segle XVIII; va esdevenir apte per a la música més sofisticada i també per fer ballar i acompanyar cançons.

OBJECTES

<p>Guitarra barroca, anomenada Guitarra dels Lleons (Espanya),<em> c. </em>1700. Fotografia de Rafael Vargas. Museu de la M&uacute;sica de Barcelona.</p>
Guitarra dels Lleons
<p>El museu exposa la guitarra que va pert&agrave;nyer a Vict&ograve;ria dels &Agrave;ngels. Fotografia d&rsquo;Eduard Selva. Museu de la M&uacute;sica de Barcelona.</p>