Cercador de museus i localitats

Museu de l'Anxova i de la Sal

Pebeter de la Festa de la Sal

Pebeter de la sal, de final del segle XX, per abocar sal del país convidat a la Festa de la Sal. Museu de l'Anxova i de la Sal. L’Escala.

Peça de ceràmica utilitzada durant la celebració de la Festa de la Sal, per tal que el grup de dansa convidat pugui abocar sal del seu país o regió al seu interior. En les diverses edicions s’ha comptat amb la presència de grups d’Eivissa, Grècia, Hongria, Andorra, Algèria, França... Durant la festa es ballen danses ancestrals originàries de l’Escala com el Ball del Drac o la Farandola, a més del ball de Nyacres originari del golf de Roses.