Cercador de museus i localitats

Museu de l'Anxova i de la Sal

La pesca amb els sardinals

Fotos antigues de la sortida i de l’arribada dels llaguts de sardinals amb objectes de l’època.

A finals del segle XVI es té notícia a l’Escala de la introducció d’un nou art de pesca que va facilitar les captures de sardina i anxova. Els llaguts, anomenats sardinals, aparellats amb la vela llatina, sortien dues vegades al dia a pescar i practicaven la pesca anomenada a la deriva. L’Escala va ser el poble de la província de Girona amb més barques dedicades a aquest art, amb més de cent llaguts avarats a la sorra de l’antic port. Antigues xarxes de sardinals, surades, brúixoles, boies de vidre, entre d’altres objectes expliquen tot aquest procés.

OBJECTES