L’any 1962 Antoni Miralda (Terrassa, 1942) havia marxat cap a París, on coincidí amb Joan Rabascall, Benet Rossell (Àger, 1937 – Barcelona, 2016) i Jaume Xifra. Comença a treballar com a fotògraf de moda alhora que protesta contra fets polítics coetanis, com la guerra del Vietnam. Ho fa amb els Soldats soldés, obres en les quals petits soldats de joguina, pintats de blanc, recobrien els objectes més diversos: balancins, reclinatoris, taules, aparadors i altres elements que podien formar environnements, i que arribaran a convertir-se en protagonistes de pel·lícula, com a París la Cumparsita.
Per la seva part, els coneixements i l’interès pel cinema de Benet Rossell el portaren a fer el seguiment i documentar les cerimònies d’aquest col·lectiu català d’artistes, algunes de les quals es recullen en la seva pel·lícula Cérémonials. En el cas de Paris, la Cumparsita, “es tractava de copsar l’expressió plàstica miraldiana (els soldats, les postals, les desfilades) des del punt de vista d’un cineasta. La manera de cal·ligrafiar l’espai, la llum i el moviment són la meva gran aportació en aquest film”.