Cercador de museus i localitats

Museu d’Història de Sabadell

Església de Sant Pau de Riu-sec

Església d’origen romànic de Sant Pau de Riu-sec. Al seu costat, hi ha la rectoria, del 1798.

Aquest indret preserva més de 2.000 anys d’història. L’església, d’origen romànic, ha experimentat successives ampliacions, les més remarcables corresponents als segles XII i XVIII. El conjunt edificat ens permet resseguir la llarga tradició d’assentament en aquest lloc, ja des de l’època romana. La rectoria que s’hi adossa per la façana nord data del 1798. El conjunt patrimonial es localitza al bell mig d’un paratge arqueològic en què s’han posat al descobert restes de diferents èpoques: una vil·la romana d’època republicana (segle I aC), que es refà i s’amplia en època imperial (segles I-II dC); un assentament carolingi amb necròpolis (segles IX-X); l’església romànica, que té una continuïtat parroquial i cementirial fins a l’època moderna, i una granja templera que data entre finals del segle XII i començaments del XIV.

MAPA

INFORMACIÓ