Cercador de museus i localitats

Museu d'Art Modern de la Diputació de Tarragona

El taller i l’escola. De la República a la Democràcia

Autoretrat (detall), Salvador Martorell.

Proclamada la II República, l’any 1931, la Generalitat de Catalunya va bastir un important projecte a l’entorn de la cultura del país. A Tarragona es va crear un centre capdavanter en la formació d’arts plàstiques: el Taller-Escola de Pintura i Escultura.

La proposta, dirigida per Ignasi Mallol i Joan Rebull, juntament amb els professors Salvador Martorell, Enric Cristòfol Ricart, Josep M. Capdevila i Rafael Benet, va contribuir a la formació d’un gran nombre d’alumnes, alguns dels quals van esdevenir artistes reconeguts.

L’escola va ser destruïda a causa dels bombardeigs que va patir la ciutat en el decurs de la Guerra Civil.

L’any 1946 la Diputació de Tarragona va encetar el projecte de creació d’una escola taller d’art adreçada a la formació en el camp de les arts aplicades, vinculada inicialment a l’Escola del Treball de Tarragona.

L’escultor Lluís M. Saumells en va ser el primer director, mentre que el també escultor Salvador Martorell i els pintors Gonzalo Lindín i Sadurní Garcia Anguera van ser els primers professors.

L’any 1951 l’escola s’establí a la Casa Martí, l’actual museu. El 1976 l’escola es va traslladar a la seva actual ubicació a la zona de Sant Pere Sescelades.

OBJECTES

<p><em>Autoretrat</em>, Salvador Martorell, <em>c.</em> 1930.&nbsp;Museu d&rsquo;Art Modern de la Diputaci&oacute; de Tarragona.</p>

<p>&nbsp;</p>
Autoretrat, Salvador Martorell