Cercador de museus i localitats

Museu d’Art de Sabadell

Taller del pintor Tomàs Moragas, Joan Figueras Soler (c. 1879)

Taller del pintor Tomàs Moragas, Joan Figueras Soler, c. 1879, oli sobre tela, 64 × 47 cm. Museu d’Art de Sabadell.

La mitificació de l’artista:

Malgrat la seva breu carrera com a pintor ―només un decenni, del 1878 al 1888―, Joan Figueras Soler (Sabadell, 1863-1921) fou un artista precoç i de gran vàlua. Aquesta obra és testimoni d’un fenomen recent en la història social de l’art al nostre país: la mitificació de l’artista.

Aquest interior ple de caràcter no és una mostra més de convencionalisme pictòric, sinó la plasmació devota del sancta santorum d’un artista plàstic. Aquí és entès no com un mer professional, sinó com el personatge gairebé demiúrgic en què els pintors s’havien convertit des del triomf de la proposta academicista il·lustrada.

AUDIOGUIA

12. Altres gèneres