Cercador de museus i localitats

Museu d’Art de Sabadell

Lema: “D’Or”, Antoni Vila Arrufat (1917)

Lema: “D’Or”, Antoni Vila Arrufat, 1917. Aiguada sobre tela, 115 x 74’5 cm. Museu d’Art de Sabadell.

El Museu d’Art de Sabadell conserva una significativa  col·lecció de cartells originals de la Festa Major i de l’Aplec de la Salut de Sabadell, dels anys 1905 al 1939. Destaca la coherència del conjunt que permet el seguiment de l l’evolució del disseny gràfic, des del Modernisme al Noucentisme, del tímid art decó al cubisme o l’expressionisme.

Els cartells eren escollits per concurs i seguien una iconografia tradicional: sempre apareixia l’escut i la silueta de la ciutat, referències al benestar econòmic i a la indústria, la dona sovint era  la protagonista, vestida segons l’època com a pubilla catalana o com a dona de món, la festa es suggeria gràcies a les banderoles, fanalets xinesos i, focs artificials, etc.