Cercador de museus i localitats

Museu d’Art de Sabadell

Toujours Frou-Frou, Josep Domènech

Toujours Frou-Frou, Josep Domènech Samaranch, s.d. Oli sobre tela, 110 x 78 cm. Museu d’Art de Sabadell.

El retrat:

Una de les temàtiques més recurrents dels academicistes era el retrat, l’èxit d’aquest gènere pictòric ve lligat a la irrupció d’una burgesia industrial poderosa que encarregava retrats per demostrar el seu estatus.

Josep Domènech (Sabadell, 1874-1900) es va formar a l’Escola de Belles Arts de Barcelona i s’especialitza en la pintura costumista. Malauradament ens ha deixat molt poca obra, ja que morí molt jove. Domènech era un pintor que prometia molt i, segons Antoni Vila Arrufat, “els seus dibuixos són d’una gran contenció i fan pensar en Puvis de Chavannes”.