Cercador de museus i localitats

Museu d’Art de Sabadell

Sentinella àrab, Vicenç Miquel Pous (1893)

Sentinella àrab, Vicenç Miquel Pous,1893. Oli sobre tela, 77 x 47 cm. Museu d’Art de Sabadell.

L'Orientalisme:

L’expansió colonial europea al nord d’Àfrica del segle XIX animà els viatges a molts artistes cap a Marroc, Argèlia o Tunisia. De la representació dels seus paisatges i costums d’una manera meticulosa amb els detalls, domini de la llum i del color n’esdevé el gènere orientalista.

Vicenç Miquel  (Sabadell, 1875-1929)  fou deixeble de Joan Vila Cinca (Sabadell, 1856 – Sant Sebastià de Montmajor, 1938), estudià a Llotja on fou alumne de Fabrés, de  Casachs i de Graner, tres reconeguts pintors pompiers. Fou un gran amant de la pintura orientalista. L’any 1902 deixà la pintura per dedicar-se al negoci familiar, que retrobà al final de la seva vida.