Cercador de museus i localitats

Museu d'Art de Girona

Mare de Déu amb el Nen i un àngel

Mare de Déu amb el Nen i un àngel, Jan (Metsys) Massys, cap a 1508-1550. Oli i Tremp sobre fusta, 74 x 45 cm. Museu d’Art de Girona – Fons d’Art Diputació de Girona.

Pintura realitzada molt probablement fora de Catalunya, atribuïda a Jean Massys per l’historiador Giorgio T. Faggin. Un recent estudi analític, dut a terme per la Universitat de Barcelona, ha permès identificar els materials constitutius de l’obra i la seva distribució. La comparació de la pintura amb obres atribuïdes a Massys reforça la hipòtesi de la seva autoria.

Jean Massys (Anvers, 1509-1575) pertany a un corrent artístic localitzat a Anvers a inicis del segle XVI, amb influències flamenques i trets típics del sud d’Europa (Itàlia) i de l’escola de Leonardo da Vinci.