Cercador de museus i localitats

Museu d'Art de Girona

Lot embriagat per les seves filles

Lot embriagat per les seves filles, Andrea Vaccaro, mitjans del segle XVII. Oli sobre tela, 195 x 267 cm. Museu d'Art de Girona - Dipòsit Museo Nacional del Prado.

Aquest pintura forma part d’un conjunt d’obres dipositades a Girona pel Museu del Prado al final del segle XIX i havia format part de les col·leccions reials.

És obra d’Andrea Vaccaro, pintor napolità que es va caracteritzar per un llenguatge, ple d’inventiva i creativitat, destil·lat a partir de les propostes més renovadores del naturalisme i del classisme barroc. Va ser un artista de molt èxit en el seu moment i moltes de les seves obres van ser exportades al Regne d’Espanya per a bastir palaus i residencies nobles. Aquest pintura coincideix amb el període de producció més notable, entre el 1635 i el 1660. En ella s’hi descriu, de manera velada, la història incestuosa de Lot embriagat per les seves filles, desprès de la destrucció de la ciutat de Sodoma i de la conversió de la seva dona, Sara, en estàtua de sal, visibles en el fons esquerra de la composició.