Cercador de museus i localitats

Museu d'Arqueologia de Catalunya - Empúries

Mosaic del Sacrifici d’Ifigènia

Vista frontal del mosaic romà del Sacrifici d’Ifigènia, c. segle I aC. Museu d'Arqueologia de Catalunya, Empúries.

Emblema de mosaic trobat el 1849 en una casa de la ciutat romana que encara no està excavada. Decorava la part central d’una de les sales destinades a banquets (triclini). Format per tessel·les molt petites i de color (opus vermiculatum) que permeten obtenir qualitats pictòriques, fou realitzat en un taller de la Mediterrània oriental. Es pot datar entorn del segle I aC i reprodueix una pintura grega, del segle IV aC, que representa l’escenificació teatral del mite del sacrifici d’Ifigènia, basat en la tragèdia d’Eurípides Ifigènia a Aulida.