Cercador de museus i localitats

Museu d'Alcover

Cogombre de mar (Oneirophantites tarraconensis)

Fòssil de cogombre de mar, pertanyent al grup dels equinoderms (estrelles de mar, lliris de mar, etc.), rèplica de l’original. MGSB. Museu d'Alcover.

Els holoturoïdeus o cogombres de mar són animals amb una petita estructura òssia interior, motiu pel qual són escassament reconeguts en el registre fòssil en forma d’exemplars complets.

Fa 240 milions d’anys, lluny de la fisonomia i el relleu actuals, en aquest indret no gaire llunyà de l’actual costa tarragonina, existí un lagoon, és a dir, un petit mar interior molt poc profund, protegit de l’empenta de les onades i atrapat entre un escull coral·lí i la costa, ple de vida.