Cercador de museus

Exposició temporal: Realisme(s) a Catalunya, 1917-1936. Del Picasso clàssic al Dalí surrealista

Àmbit 3. Pintors catalans sota la influència de Picasso

Manuel Humbert Esteve (Barcelona, 1890-1975)
 Els tres amics, cap a 1920
Oli sobre tela
Col·lecció particular

Manuel Humbert Esteve (Barcelona, 1890-1975)

Els tres amics, cap a 1920

Oli sobre tela

Col·lecció particular

L’obra que Pablo Picasso va crear al llarg de la seva estada a Barcelona el 1917 es trobava entre dos eixos: el classicisme i el tardocubisme. Algunes d’aquestes composicions van esdevenir un far per a un conjunt de pintors, entre els quals hi havia Josep de Togores, Joan Miró i Francesc Domingo.

Picasso va escollir entre les seves obres per donar als Museus d’Art de Barcelona, una de representativa del classicisme, l’Arlequí, que va esdevenir tot un símbol d’aquest nou camí iniciat.

L’altre gran escenari dels realisme(s) és París, el barri de Montparnasse, freqüentat per una sèrie de pintors catalans. Tots ells visiten Picasso, que els ajuda a obrir-se camí. Ens referim, entre d’altres, a Manuel Humbert, Pere Pruna i Francesc Domingo.

Finalment, Salvador Dalí visita amb reverència Picasso el 1926 i les dones picassianes amb un toc de transgressió freudiana emergeixen en la seva obra.