Cercador de museus i localitats

El turó dels Guíxols

El bot de salvament Miquel de Bohera

Construït el 1897 per Burrell i Cia. de Barcelona, és un bot salvavides de 10,10 m d’eslora, insubmergible i autoredreçable. Museu d'Història de Sant Feliu de Guíxols.

El bot salvavides Bohera navegava amb cinc rems per banda i, si calia, amb tres veles. La brigada de salvament de Sant Feliu de Guíxols constava d’un patró, onze remers i un altre grup d’homes que es quedaven en terra per disparar els canons i fer els senyals. Aquestes persones no eren mariners, sinó gent del poble, tapers, pagesos, etc., sempre a punt si els necessitaven.