Cercador de museus i localitats

Ecomuseu-Farinera de Castelló d'Empúries

Plansichters marca EMSA (Establecimientos Morros SA)

Plansichters, els grans sedassos industrials que classifiquen el producte obtingut als molins, 1947. Fotografia de Pep Botey. Ecomuseu-Farinera de Castelló d'Empúries.

Realitzen una acció de tamisatge que imita el garbellat a mà. Cada una de les caixes del plansichter està dividida en quatre carrers equipats amb tamisos de diferent material i mida que separen el producte classificat i l’envien a la màquina que correspongui.

L’any 1880 l’alemany Haggemacher va patentar la màquina per a garbellar denominada plansichter amb la qual s’aconsegueix emular el garbellat manual, que suposa una important millora en la classificació de farines.

AUDIOGUIA

10. Els "plansichters"