Cercador de museus i localitats

Ecomuseu de les valls d'Àneu

Vestit de bateig

El vestit de bateig tenia socialment un alt valor simbòlic. Ecomuseu de les valls d'Àneu.

Penjat al costat de la finestra veiem el vestit de bateig, que, abans, passava de generació en generació. Tenia un alt valor simbòlic, ja que significava la continuïtat de la casa: com més gent de la mateixa família es batejava amb el mateix vestit, més antiga era la casa i més prestigi tenia.

La mare, després del part, no podia sortir de casa. Es considerava «impura» fins que assistia a l’església a un ritual especial de purificació, que es feia després de la quarantena. Per això, sovint no podia anar al bateig, que se celebrava tan aviat com era possible.