Cercador de museus i localitats

Ecomuseu de les valls d'Àneu

Centre d'Interpretació de les viles closes d’Escaló

Interior del Centre d’Interpretació.

El poble d'Escaló presenta una disposició urbanística de vila closa que es remunta al segle XIII. Està articulat entorn d'un carrer central amb cases a banda i banda, que clouen el recinte urbà amb les parets de darrere, les quals esdevenen muralla. Per ampliar aquesta informació és molt recomanable visitar el Centre d'Interpretació de les Viles Closes, on es pot veure l'arquitectura de les viles closes pirinenques d'origen medieval i els seus elements comuns, com ara les muralles i els portals. Mitjançant audiovisuals interactius tàctils i la projecció d’un documental, vehicula la visita als principals elements patrimonial de la zona: la vila closa d'Escaló, la torre de guaita del segle XI i l'antic monestir de Sant Pere del Burgal.

L'edifici, fet per l'Ajuntament de la Guingueta d'Àneu, consta de dues plantes: a la superior hi ha el Centre d'Interpretació.

MAPA