Cercador de museus i localitats

Centre d'Interpretació Viure al Poble

De la vida als masos a la vida al poble

Aquesta exposició mostra la vida de Masdenverge en dues parts: la vida als masos i la vida al poble.

L’exposició del centre mostra la vida a Masdenverge en dues parts. La primera fa un recorregut pel seu terme municipal. Mostra els elements que componen el paisatge i el medi natural, que inclou des d’espais de secà cultivats, com ara oliveres, garrofers i ametllers, fins a espais humits (com la foia de Solsó), passant per zones irrigables amb sènies i pous. Al mateix temps, remarca les formes de vida tradicionals vinculades als masos que es troben a l’origen del municipi i quina ha estat la seva evolució al llarg del temps. També posa de manifest les diferents funcionalitats que complien aquests masos: centre d’explotació agropecuària, espai de trobada o de celebració, per oir missa, per fer classe, etc.

La segona part presenta com es va configurar el nucli urbà, i com la seva consolidació va anar fent desaparèixer la vida als masos, que s’havien conservat durant més d’un segle. També destaca com la història i el veïnatge han configurat una manera de viure al poble, amb una mirada a les transformacions del dia a dia en l’actualitat.

OBJECTES

<p>Conjunt d&rsquo;objectes per a la ca&ccedil;a exposats al Centre d&rsquo;Interpretaci&oacute; Viure al Poble de Masdenverge. Centre d&#39;Interpretaci&oacute; Viure al Poble. Museu de les Terres de l&#39;Ebre.</p>
Conjunt d’objectes per a la ca
Conjunt d’objectes per a la caça