Cercador de museus i localitats

Centre d'Interpretació del Dipòsit Modernista de Can Mario

Palafrugell

El Dipòsit d'Aigua Modernista de Can Mario és un element destacat del patrimoni industrial català (1904-1905).

Aquest dipòsit d’aigua modernista (bé cultural d’interès nacional), acabat de construir l’any 1905, està situat a l’antiga fàbrica surera de Can Mario. Amb el temps, s’ha convertit en un autèntic símbol identificador de Palafrugell i la seva silueta urbana (sky-line), així com en un element destacat del patrimoni industrial català, per la seva estructura i valors artístics.

A través d’una exposició i un audiovisual, el visitant es pot endinsar en la història i les particularitats d’aquesta construcció: qui la va promoure, qui la va projectar, qui la va construir, quina funció tenia dins la fàbrica i per què s’hi va aplicar una decoració modernista quan la major part dels dipòsits d’aigua del sector surer eren construccions funcionals.

Finalment, es poden pujar els 182 esglaons que enlairaran el visitant fins a una altura de 30 metres. Dalt del dipòsit, es pot contemplar un important treball de forja i gaudir d’unes vistes panoràmiques magnífiques i irrepetibles de Palafrugell i l’Empordanet.

INFORMACIÓ

ADREÇA