Cercador de museus i localitats

Centre d'Interpretació de la Vida a la Plana

De l’explotació de la Plana i el món de l’oli d’oliva

En aquest espai es poden veure antics elements d’un molí d’oli que hi havia a Santa Bàrbara.

En aquest espai es poden veure antics elements d’un molí d’oli que hi havia a Santa Bàrbara.

L’exposició permanent del centre està dedicada a explicar algunes de les formes de vida tradicionals més singulars de la colonització i l’explotació humana de la Plana, produïda a partir del segle XVIII.

A través de grans fotografies, objectes etnogràfics, esquemes, dibuixos i altres materials, es fa un recorregut per la creació i l’evolució urbana de Santa Bàrbara, l’explotació dels recursos naturals de la Plana (caça, pedra seca, mel, etc.), l’antic cicle de cultiu de l’olivera i l’elaboració tradicional de l’oli verge, a partir del suc de l’oliva, i la seva comercialització; i els canvis recents en l’agricultura de la zona, per exemple amb la introducció dels cítrics.

En el recorregut destaquen els antics elements del molí d’oli que acull el centre, que s’han conservat in situ (lliura, contraforts, mola) per tal d’explicar de forma directa com es produïa antigament l’oli d’oliva.

 

OBJECTES

<p>La mola &eacute;s un dels principals elements que es poden veure a l&rsquo;espai sobre la producci&oacute; de l&rsquo;oli d&rsquo;oliva. Centre d&#39;Interpretaci&oacute; de la Vida a la Plana. Museu de les Terres de l&#39;Ebre.</p>
La mola
La mola
scroll to top icon