Cercador de museus

Castell Cartoixa de Vallparadís

Mare de Déu de Sant Cugat (12 d’agost de 1218)

Mare de Déu de Sant Cugat, segle XIII, escultura de fusta policromada, 92 × 41 × 28,5 cm. MdT 38 Foto: Museu de Terrassa

Mare de Déu en majestat asseguda en un tron de quatre columnes. És una de les poques talles reliquiari de la Mare de Déu conservades a Catalunya. I és la primera talla romànica de la Verge coneguda a Catalunya amb una data precisa: 12 d’agost de 1218.

Una restauració en va recuperar la policromia original i hi va descobrir un amagatall amb dotze relíquies embolcallades per saquets i fragments de teixits i deu trossos de pergamí escrits en llatí.

La peça procedeix del monestir de Sant Cugat del Vallès. Va ingressar al Museu de Terrassa l’any 1924, com a llegat de Josep Soler i Palet.