Cercador de museus

Casa Alegre de Sagrera

Pintura mural sobre la conquesta de Mèxic pels espanyols

Diego Velázquez nomena Hernán Cortés cap de l’armada, Josep Arrau i Estrada (atribuïda), principis del segle XIX, pintura mural al tremp. Foto: Museu de Terrassa

Aquesta sala, anomenada Hernán Cortés, presenta pintures murals al tremp de començaments del segle XIX, atribuïdes a Josep Arrau i Estrada (Barcelona, 1774-1818). Al sostre, les pintures sobre tela, clavades a les bigues, representen el déu Mart i la deessa Ceres.

A les parets, la decoració pictòrica es desenvolupa en sis plafons amb escenes figuratives sobre la conquesta de Mèxic per Hernán Cortés. Unes llegendes escrites descriuen l’escena. Els plafons estan emmarcats per decoracions d’arquitectures i un fals marbre.