Cercador de museus

Casa Alegre de Sagrera

Dibuix de Mateu Avellaneda, 1935

El Raval, Mateu Avellaneda Cañadell, 1935, dibuix a la ploma, 12,7 × 17,5 cm. MdT 1489 Foto: Museu de Terrassa

Dibuix que representa un paisatge urbà de Terrassa, concretament el Raval, en l’època moderna. Al fons, darrere les teulades, destaca el campanar de l’església del Sant Esperit.

Mateu Avellaneda Cañadell (Terrassa, 1902-1949) és un destacat exponent del dibuix històric local: il·lustrà la Terrassa medieval, la Terrassa vuitcentista, el conjunt de les esglésies de Sant Pere i les masies, capelles i ermites del terme. També conreà altres tipus de dibuixos, com els ex-libris, l’heràldica, els goigs, la reproducció de segells, làpides i dibuixos de documents notarials.