Cercador de museus i localitats

Museu de Terrassa

Butaca de respecte, c. 1888

Butaca de respecte, Pere Sabater i Armengol, c. 1888. Fusta de xicranda i tapisseria de vellut estampat, 52 × 70 × 77 cm. Casa Alegre de Sagrera. Museu de Terrassa.

Aquesta butaca de fusta de xicranda forma part d’un conjunt de mobiliari per al quarto de reixa de la Casa Alegre de Sagrera fet per Pere Sabater i Armengol. El conjunt està compost per un gran sofà escó amb mirall, dues butaques, vuit cadires i una tauleta de centre. Es tracta d’un tipus de mobiliari massís, d’un estil eclèctic, que té, però, en els travessers oblics una característica original que precedeix les formes del modernisme.

La convivència del vell i el nou als interiors Art Nouveau és una constant força generalitzada.