Cercador de museus i localitats

Biblioteca-Museu Víctor Balaguer

La continuació del Museu d’Art Contemporani de Barcelona

A l’espai destinat a l’art contemporani, hi ha pintura i escultura dels voltants del 1960.

L’any 1956, es comença a gestar la creació d’un Museu d’Art Contemporani a Barcelona que havia de donar cabuda a l’obra de tota una sèrie d’artistes emergents que anaven guanyant prestigi, sovint més a l’estranger que a casa nostra.

Amb les figures de Cirici Pellicer i Cesáreo Rodríguez-Aguilera al capdavant, entre d’altres, es va elaborar una llista dels artistes d’avantguarda que es consideraven imprescindibles i se’ls va demanar una obra. Aquests respongueren a la crida regalant-la directament o cedint-la en concepte de dipòsit. Hi participaren autors catalans com Guinovart, Tharrats, Ràfols Casamada, Cuixart, Hernández Pijuan o Argimon; espanyols com Saura, Canogar o Zabaleta; i alguns estrangers que aleshores es trobaven a Barcelona, com Bechtold, Tábara o Nadia Werba.

Entre 1960 i 1963 aquesta selecció va estar exposada al públic a la cúpula del Coliseum (l’actual cinema Coliseum de la Gran Via de Barcelona).

Els promotors de l’aventura, resistint-se a defallir, van tenir emmagatzemades moltes de les obres durant anys esperant de trobar-hi una nova sortida. El Patronat de la Biblioteca-Museu Víctor Balaguer s’oferí a acollir-les al castell de la Geltrú, fins que van arribar al mateix museu, on es troben exposades avui en dia.

AUDIOGUIA

15. La continuació del Museu d’Art Contemporani de Barcelona

Escolta l'audioguia d'aquest museu

Tots els àudios disponibles