Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Detall de la finestra gòtica

Finestra gòtica de la Torre del Palau (detall), segle XVI. Torre del Palau i Centre d’Interpretació de la Vila Medieval de Terrassa (CIVMT). Museu de Terrassa.

La finestra gòtica està situada al segon pis. L’arc rebaixat presenta els únics elements decoratius de la torre: caps d’àngels, d’un home i d’una dona (no identificats).

L’espai ha anat canviant d’ús al llarg de la història. Originàriament no hi havia obertures, però quan aquesta sala fou considerada un espai noble, s’hi va fer aquesta finestra.

A les parets de la sala, hi ha grafits del segle XIX fets per presos o soldats, amb imatges de vaixells (molt realistes), escacs, frases en castellà antic escrites amb carbó i marques cronològiques.

Durant un temps va funcionar com a notaria. Es veuen angles repicats a les parets i encaixos per a lleixes i un armari.