Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Seu d’Ègara. Esglésies de Sant Pere

Pintures de l’absis de Santa Maria

Pintures murals de l’absis de Santa Maria, segle VI. Seu d’Ègara. Esglésies de Sant Pere. Museu de Terrassa.

La decoració pictòrica es localitza en tota la superfície del semicilindre absidal. El motiu zenital està format per dos quadrats superposats que formen una estrella de vuit puntes, al voltant de la qual trobem motius decoratius amb plomes de paó i una gran corona de llorer. Per sota d’aquesta decoració central geomètrica apareix el registre més ben conservat, amb escenes que es relacionen amb  la passió de Crist. Algunes d’aquestes són visibles pels fidels des de la nau de la catedral (prendiment de Crist, negació de Sant Pere i entrega de les claus, escenes de Sant Pau) i les altres ho són només des de l’interior del propi absis (Crucifixió de Crist, mort d’Absalom). El segon registre concèntric acollia la representació de la Verge entronitzada flanquejada per apòstols i profetes.

GID N ṢṢENYAL

06. Les pintures de Santa Maria