Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya - MNACTEC

08 Vestidors dels obrers i les obreres

Vestidors dels obrers i les obreres de l’exposició “La fàbrica tèxtil”. Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, a Terrassa.

Els obrers i les obreres mantenien una vida marcada pels horaris laborals. El control de l'horari va suposar una transformació en el món laboral, amb una nova organització i disciplina. El senyal per començar i acabar la jornada laboral es feia mitjançant un toc de campana o, més habitualment, amb una sirena. L'any 1913 la jornada laboral d'un obrer solia ser d'unes 11 hores. Les condicions de treball eren dures: jornades llargues, molta humitat, aire viciat pel polsim i les volves de fibra, soroll, etc. Els sous eren baixos, i les dones acostumaven a cobrar menys ja que els salaris entre homes i dones no eren iguals.