Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu Municipal Joan Abelló

Retrat del meu fill Jordi

Retrat del meu fill Jordi, Joan Rebull Torroja, 1928-1930. Pedra d'Ulldecona, 25 × 20 × 15 cm. Museu Municipal Joan Abelló.

Joan Rebull i Torroja (Reus, 1899 - Barcelona, 1981) fou un escultor català, considerat un dels més importants del segle XX a Catalunya. Aquest cap de nen té unes determinades característiques que difícilment trobarem en altres obres de caps d’infants fetes per altres escultors, com ara l’austeritat amb què el configura, evitant reproduir els cabells i l’expressió facial (és a dir, si reia, si estava content i feliç...). És el nen tal com és de petit, una mica aspre, però amb una mirada destacada. I és que per a Rebull els ulls eren molt importants. Moltes de les seves escultures presenten els ulls pintats, segurament per reforçar l’expressió.

ΓIDYU