Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu Frederic Marès

Mare de Déu amb el Nen

Mare de Déu amb el Nen, França, segona meitat del segle XII, Puentedura (Burgos). Fotografia de Ramon Muro. Museu Frederic Marès. Barcelona.

Aquesta talla de la Mare de Déu amb el Nen, procedent de Puentedura (Burgos), es pot considerar una de les millors obres de la col·lecció de verges romàniques del museu. Representa Maria com a Sedes Sapientiae, és a dir, com a tron de la saviesa, que s’encarna en el Nen diví. La qualitat extraordinària de l’obra i el seu estil han fet que se la relacionés amb les peces executades als tallers de l’Illa de França durant la segona meitat del segle XII.