Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu Etnogràfic de Ripoll

12. Societat present: vitrines del futur

Sala de societat present: vitrines del futur.

El Museu Etnogràfic de Ripoll recull part del llegat material de diferents generacions que ens han precedit. Aquestes col·leccions ens parlen de com els ripollesos es guanyaven la vida, com vivien dins les cases, com menjaven, com vestien i com es mudaven els dies de festa. De les seves creences i de la manera que tenien d’esplaiar-se. I també dels oficis que generaven tots aquests objectes, que ja pertanyen al passat. Avui els estudiosos dels comportaments socials diuen que estem immersos en una cultura materialista. Que mai no havíem acumulat tants objectes al voltant nostre. Que mai cap societat havia consumit tanta matèria per satisfer les seves necessitats…, o desitjos.

Els catalans, com tanta altra gent al planeta, canviem de casa i de feina amb una freqüència abans impensable. Però gairebé mai no tenim temps per mirar de dalt a baix les coses que conformen el nostre paisatge domèstic, social o laboral. Potser en el transcurs d’una d’aquestes mudances es produeix un parèntesi en la relació inconscient entre nosaltres i les coses que tenim. I així observem els nostres objectes sota unes noves llums.

GID N ṢṢENYAL

26. Continuarà