Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Musèu dera Val d'Aran

Església de Sant Joan d'Arties

La població d’Arties celebra cada any la seva festa major, per Sant Joan, amb una missa a l’església.

L’església de Sant Joan d’Arties és una de les dues esglésies que es conserven a la vila d’Arties. Es tracta d’una església gòtica del segle XIII, d’una sola nau, amb una capçalera de tres absis poligonals i coberta de creueria als absis i als dos primers trams de la nau.

Aquesta església romangué en desús després de ser utilitzada amb diferents funcions en acabar la Guerra Civil. Finalment pogué ser restaurada, i l’any 1988 es va convertir en sala d’exposicions temporals, amb la inauguració de la primera exposició, «Es gascons e era musica», organitzada pel Musèu dera Val d’Aran.

Avui, en aquesta sala es poden veure nombroses exposicions, en què es mostren diversos aspectes tant de la tradició, la cultura i la història aranesa com d’altres àmbits del coneixement, l’art, etc. Ha esdevingut un espai polivalent on també se celebren jornades, conferències i cursos que complementen tot allò que s’exposa.

RXAṚITA

LMEƐLUMAT