Museu del Joguet de Catalunya

Grand Jeu de l’Oie

Aquest tauler va ser editat el 1890 a França, país on el Grand Jeu de l’Oie gaudeix encara avui d’una gran popularitat. Fotografia de MJC. Museu deth Joguet de Catalunya. Figueres.

Al Joc de l’Oca guanya qui abans acaba el recorregut per les seixanta-tres caselles. L’atzar dels daus dicta la fortuna del jugador. Per això hi ha qui assimila aquest joc a l’aventura de la vida.

L’origen d’aquest joc és incert, tot i que es considera que, basant-se en els jocs practicats a l’Orient Mitjà i Àsia, s’hauria creat a Itàlia cap al 1580. Poc després de la seva invenció, el duc de la Toscana, Francesc I de Mèdici, el va oferir al rei d’Espanya Felip II. Diferents versions del joc es van imprimir o registrar a Londres i Lió a finals del segle XVI i principis del XVII.