Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu de Montserrat

Santa Cecília de Montserrat. Espai d’Art Sean Scully

Interior de l’església de Santa Cecília de Montserrat.

Santa Cecília de Montserrat - Espai d’Art Sean Scully, adscrit al Museu de Montserrat, acull el conjunt artístic realitzat pel pintor d’origen irlandès Sean Scully a l’interior de l’església romànica de Santa Cecília de Montserrat, restaurada recentment per la Diputació de Barcelona.

A l’interior de l’església, fundada l’any 945, hi ha sis pintures de gran format, vuit vitralls, tres pintures al fresc, un reraltar de cristall, tres creus de vidre i quatre canelobres, tots elaborats per Scully. L’espai, inaugurat el 30 de juny de 2015, disposa també d’un centre d’interpretació introductori dedicat a la història de santa Cecília i a l’art de Sean Scully. En paral·lel, el nou Institut Art i Espiritualitat Sean Scully té l’objectiu de dinamitzar l’espai proposant activitats —sessions de meditació silenciosa, conferències, audicions musicals, concerts, lectures o recitals de poesia— dedicades a divulgar els vincles entre l’art i l’espiritualitat.

ΓIDYU

RXAṚITA