Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu de Mataró. Can Marfà Gènere de Punt

Teler circular jacquard

Teler circular jacquard, c.1920. Chemnitz (Alemanya) Fotografia d'Eusebi Escarpenter. Museu de Mataró. Can Marfà Gènere de Punt.

Teler circular de gran diàmetre, amb selector jacquard i vuit jocs d’alimentació. El mecanisme jacquard permetia variar els dibuixos, els colors i la flexibilitat del tissatge de punt, que  es va poder adaptar fàcilment a la fabricació d’articles nous com ara els jerseis esportius, roba de bany o roba exterior, que a partir de la dècada de 1920 es van convertir en peces molt demandades pels consumidors. La moda es converteix en un factor bàsic de la fabricació, condicionant canvis tecnològics que deriven en la fabricació de telers circulars de gran diàmetre, que en aquesta època s’importen des d’Alemanya.