Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu de Maricel

A Europa li ha sortit un gra

A Europa li ha sortit un gra, Josep M. Sert i Badia, 1916, oli sobre tela. Col·l. Dr. Jesús Pérez-Rosales. Museu de Maricel.

Charles Deering va encarregar a Josep Maria Sert (Barcelona, 1874-1945) uns murals per decorar l’entrada principal del Maricel de Mar.

El conjunt està format per sis composicions, i la seva estructura narrativa segueix la direcció dreta-esquerra, habitual en Sert. Si exceptuem el primer plafó, la narració té dos àmbits: un d’humà, que correspon als principals fets, reals o desitjats, de la Primera Guerra Mundial, i un de transcendent o imaginari, que és paral·lel al primer i subratlla l’acció descrita.

Quan Charles Deering se’n va anar de Sitges l’any 1921, es va endur les pintures. Anys més tard, el col·leccionista Dr. Jesús Pérez-Rosales les va adquirir i van poder tornar al lloc original per al qual havien estat realitzades.