Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu de la Pesca

Capella del Carme. Espai d’Art i Patrimoni

Interior de la capella del Carme. Museu de la Pesca.

Antiga capella annexa a l’Hospital de Pobres de Palamós, edificada el 1786 gràcies al llegat de mossèn Miquel Costa. Recentment, ha estat rehabilitada i reconvertida en equipament cultural per esdevenir espai de referència i porta d’entrada al patrimoni local. La capella del Carme compleix un doble objectiu: posar en relleu la història i el paisatge de la vila, i fomentar les arts plàstiques. Funciona com un complement de l’oferta temàtica del Museu de la Pesca en l’àmbit del patrimoni i l’art locals.

Aquest centre d’interpretació del patrimoni reivindica el patrimoni cultural i natural de Palamós com un element de cohesió de la identitat de la població. Amb l’audiovisual Jo, el paisatge, el visitant s’endinsa en el territori i en la història de la vila tot fent un recorregut pels seus elements més singulars i destacats.

Al seu torn, l’Espai Ezequiel Torroella contribueix al reconeixement d’aquest pintor palamosí, especialitzat en marines postimpressionistes de la Costa Brava, amb una exposició permanent d’obres seleccionades. El llegat que va fer la seva esposa, Maria Forné Carreras, contribueix al foment de les arts plàstiques i permet impulsar la creació artística municipal amb accions i iniciatives culturals.

RXAṚITA

LMEƐLUMAT