Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu de la Mediterrània

Peça ceràmica lira

Peça ceràmica de terra sigil·lada amb la imatge d’una dona que toca la lira. Museu de la Mediterrània.

Una de les peces més importants i emotives que hi ha al museu és aquest fragment de ceràmica de terra sigil·lada. Va ser produïda a Arezzo, Itàlia, i va arribar fa dos mil anys per via marítima al Camp de la Gruta, un dels jaciments d’època romana més importants del territori. Una de les característiques principals d’aquesta peça és que presenta un petit relleu on es dibuixa una dona tocant una lira. Aquest instrument, el so del qual destil·la mediterraneïtat a dojo, va viatjar per tota la Mediterrània de la mà dels romans.