Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu de la Garrotxa

El segle XVIII, el tèxtil i l’Escola de Dibuix d’Olot

Espai dedicat al món del tèxtil.

El Museu inicia el seu discurs a finals del segle XVIII, un moment en què el creixement de la població arreu de Catalunya es tradueix en un augment de terres cultivades, d’edificacions i d’oficis. Els oficis tradicionals i l’aparició d’una primera industrialització provoquen uns grans canvis a Olot i a la comarca.

Procedent de l’Índia, una tècnica d’estampació anomenada d’indianes. Els estampats no van ésser mai quantitativament importants però, tot i això, l’Ajuntament d’Olot va sol·licitar, l’any 1782, la creació d’una escola de dibuix per impulsar la formació dels estampadors.

Fruit de les idees de la Il·lustració i d’un moment de progrés econòmic, el 1783 s’inaugura una escola que de seguida va donar impuls a un ampli ventall d’activitats. El primer director fou Joan Carles Panyó, que coincidí a Olot amb Ramon Amadeu, destacat escultor barceloní que fugia de la Guerra del Francès. Ambdós decoraren esglésies i cases particulars de la ciutat i van deixar un llegat encara avui visitable.

ṚEHWAYEJ

<p>Vestit de la Mare de D&eacute;u de la Guia. Estampat d&rsquo;indianes.&nbsp;Museu de la Garrotxa.</p>
Vestit de la Mare de Déu de la
Vestit de la Mare de Déu de la Guia
Bra&ccedil; de la gegantessa vella d&#39;Olot,<em> </em>Ramon Amadeu i Grau, entre 1816 i 1817. Cartr&oacute; pedra. Museu de la Garrotxa.
Braç del a gegantessa
<p>Sense t&iacute;tol (paisatge), Joan Carles Pany&oacute; i Figar&oacute;, 1802 i 1840. Oli sobre fusta. Museu de la Garrotxa.</p>
Sense títol (paisatge)